Techniek Tractorpulling Team "Brutus".

Techniek van BRUTUS:

Motor IH 466 DT

Cilinderinhoud nu 8,85 ltr , / orig 7.6 ltr

Boring/slag 118 mm x 136,5 mm (dmv DAF zuigers van 108 naar 118 mm boring)

Brandstofpomp Bosch P-pomp 12 cilinder waarvan 2 aan 2 tegelijk werken (werking als een 6 cilinder)

Spruitstukken Eigenbouw BRUTUS engineering

Turbo HX-60 HOLSET

Rolkooi Eigenbouw

Differentieel Vreeman naaldgelagerd , en voor 2007 een snellere overbrenging

Versnellingsbak Origineel , maar leeg (alleen rijdend in de hoogste versnelling)

Koppeling 4-plaats systeem PEJ met Scania price-as en eigenbouw hydr. druklager

Interkoeler grondwatergekoeld , eigenbouw BRUTUS engineering

Banden 650/65x42 XM 108 op verbrede velgen

Gewicht leeg 4,2 ton

Geschat vermogen: een getal met 3 nullen ?!?!?!!?


We nemen u mee, naar een willekeurige zaterdagmiddag in de winter 2006-2007

(onaangekondigd bezoek, anders hadden we natuurlijk even opgeruimd...)

Onze high tech werkplaats, alles wordt nauwgezet met de computer afgesteld teneinde een perfect resultaat te behalen.

We hebben net opgeruimd...................

Ook dit jaar weer een volledige revisie, hier komt er een ander kroon en pignon wiel ingezet

(omdat we nie twisten waartie zat , hebben we net zolang gesloopt, tot we em tegenkwamen.....:-)

Wij testen alles!

Grolsch, de belangrijkste inspiratiebron!

Prima koppelingsplaatje?

Brute kracht.. as 't neet rekken wil, dan mot 't moar scheuren.....

Het vervoer is natuurlijk per International! (toekomt muziek.....) de motor in deze truck is in principe identiek aan die in de Brutus (DT-466)

Deze sportstoelen zijn net geïnstalleerd en volledig in te stellen voor een perfecte zithouding.